BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 25 Disember 2008

sajak si pujangga

API CINTA

SEKIAN LAMA AKU MENYEPI
KINI AKU RIANG KEMBALI
DENGAN ADANYA KEHADIRAN
SEORANG INSAN YANG PENUH MISTERI
YANG MEMBUAT DIRIKU
KINI GAGAH KEMBALI

AKU BAGAIKAN KERTAS YANG BERTERBANGAN
DITIUP OLEH DESAS DESUS TAUFAN BICARANYA
MELAYANG-LAYANG DIBUAI MIMPI
BAGAIKAN ALUNAN MLODI YANG MENGASYIKAN
OHH….AKU SUNGGUH TERPESONA

TATKALA
AKU TERTANYA-TANYA
APAKAH INI YANG DINAMAKAN CINTA?
ATAUKAH
IANYA HANYA MAINAN PERASAAN KU?
AKU TERUS TERTANYA-TANYA

AKU CUBA LARI DARI PERSOALAN ITU
NAMUN
TETAP JUGA IA MENGEKORI KU
HATI KECIL MENGATUR BICARA
DENGAN MENYATAKAN
MUNGKIN AKU TELAH JATUH CINTA
DENGAN INSAN MISTERI ITU
OHH….AKU MULA GEMBIRA

KINI BARU AKU SEDARI
MENGAPA PERSOALAN ITU SELALU BERTAMU DIHATI KU
RUPANYA AKU BENAR-BENAR TELAH JATUH CINTA
DENGAN INSAN MISTERI ITU
OHH….SUNGGUH MENGHARUHKAN

TAPI
APAKAH PASTI AKU MEMILIKINYA
AKU SUNGGUH TIDAK MENGETAHUINYA
MUNGKIN YA
MUNGKIN TIDAK
BIARLAH TAKDIR YANG TENTUKAN

0 ulasan: