Sabtu, 10 Januari 2009

sajak cinta

KIAN

Kian sepi
Kian malap
Cerita tentang kita
Engkau menghilang entah kemana
Jauh dari sisiku
Aku sepi, kau meriah
Aku sedih, kau gembira
Kita tidak lagi serupa
Seperti waktu dulu
Yang
Seringkali sama
Walau dalam suka mahupun duka
Kini diriku berona kepiluan
Tidak lagi ceria seperti dulu
Bagai batuan ditepian pantai
Tiap kali menderita dipukul ombak
Detik aku ingin bersamamu
Kau menjauh entah dimana
Hatiku mulai kekusutan
Dirobek kebencianmu
Kini
Keriuhan tidak lagi kukenali
Hanya sepi yang menyelubungi
Setiap tindak tanduk hatiku
Aku hilang arah
Tidak tahu kemana ingin dituju
Seperti seekor semut ditengah lautan
Kian lama hatiku bersedih
Mengenang kepiluan yang telah berlalu
Sedang kini
Aku memohon keampunan pada ilahi
Jangan jadikan aku terus begini
Kerna ku takut
Aku akan hanyut dibuai mimpi kenangan lalu
Yang penuh dengan
Memori kepahitan